Osoba chcąca zawodowo zajmować się sztuką pozycjonowania stron internetowych, powinna przyswoić sobie podstawowe informacje na ten temat. O dostęp do wiedzy nie trzeba się martwić, bo wstępne informacje dotyczące pozycjonowania stron www można z powodzeniem odnaleźć na dziesiątkach blogów poświęconych tematyce informatycznej.
W celu szerszego zapoznania się z tematyką SEO, należy znać kilka istotnych pojęć. Niezbędnymi terminami są: wyszukiwarka internetowa, wyniki organiczne, optymalizacja stron, katalogowanie stron, anchor itp.
Działania osoby pozycjonującej serwis internetowy powinny sprawić, że po wpisaniu w wyszukiwarce pożądanego hasła(związanego z zawartością merytoryczną takiego serwisu), znajdzie się on na jak najwyższej pozycji na liście wyników otrzymanych przez wyszukiwarkę. Czołowe miejsca(1-5) na takiej liście zapewniają zdecydowanie większą liczbę odwiedzin, w przeciwieństwie do dalszych miejsc.
Wyszukiwarka internetowa jest serwisem indeksuje miliony stron firmowych, blogów, oraz treści multimedialnych w postaci grafiki i filmu. W celu odnalezienia zbioru interesujących adresów, należy w pasku wyszukiwania wprowadzić frazę jaką szukamy i czekać na rezultat. Co prawda pojęcie wyszukiwarki nie jest żadną nowością dla przeciętnego internauty, jednak przyszły pozycjoner stron internetowych powinien znać najbardziej wiodące wyszukiwarki, ponieważ klient może zażyczyć sobie aby pozycjonowana strona znalazła się nie tylko w serwisie Google, ale i w wyszukiwarce Bing bądź w serwisie YouTube, zawierającym olbrzymie ilości treści multimedialnej, co powoduje częstsze użycie wyszukiwarki tego popularnego serwisu z filmami. Na marginesie dodam, że proces pozycjonowania strony www/bloga trzeba zacząć inaczej, niż w przypadku pozycjonowania filmu umieszczonego w serwisach typu YouTube. Aby móc w pełni wykorzystać znane serwisy wyszukujące, należy założyć w nich konta, ponieważ pozycjoner ma dostęp do różnych statystyk i świeżych informacji.
Kolejnym pojęciem są wyniki organiczne. Doskonałym przykładem objaśniającym ten zwrot jest wyszukiwarka Google. Po wpisaniu popularnego hasła internauta otrzymuje 2 opcje. Na żółtym tle widnieją adresy stron wyróżnionych - aby dodać tam stronę należy uiścić opłatę za miejsce reklamowe. Poniżej na białym tle jest lista wyników organicznych i to w tym miejscu należy oczekiwać pozycjonowanej strony. Można także wykorzystać obie metody na wypromowanie strony co wiąże się z większym nakładem finansowym, ale też daje lepsze efekty w postaci dodatkowych odwiedzin.
Znając już podstawowe informacje o wyszukiwarkach, warto zastanowić się nad optymalizacją strony, bo od tego rozpoczyna się jej pozycjonowanie. W tym celu należy odnaleźć w sieci narzędzia wykazujące błędy na stronie. Przykładowymi błędami może być nadmierna liczba znaków w tytułach podstron, albo zbyt mała ilość tekstu na każdej podstronie. Trzeba zadbać też o rozmiary zdjęć i ich format, oraz o poprawny dobór znaczników w kodzie strony - w tym przypadku przydaje się podstawowa znajomość języka HTML.
Dalszym etapem jest zdobywanie odnośników do pozycjonowanej strony w dostępnych miejscach. Aby zdobyty link mógł dać pożądany efekt, tj. pozycję na dane słowo kluczowe w wyszukiwarkach, powinno się zastosować anchor. Jest to połączenie adresu strony ze słowem kluczowym przy zastosowaniu znaczników znanych z języka HTML. Przykład: <a href="adres strony">słowo klucz</a>. Mając przygotowany anchor trzeba go umiejętnie umieścić w opisie strony. Opis należy wykonać starannie, bo będzie on użyty podczas katalogowania stron. Jest to najłatwiejsza i z reguły podstawowa metoda zdobywania odnośników do pozycjonowanej witryny(określa się to także mianem linkowania).
Po przyswojeniu podstawowych informacji zawartych w tym artykule, z pewnością będziesz mógł zacząć amatorskie pozycjonowanie swojej własnej strony internetowej.
W celu szerszego zapoznania się z tematyką SEO, należy znać kilka istotnych pojęć. Niezbędnymi terminami są: wyszukiwarka internetowa, wyniki organiczne, optymalizacja stron, katalogowanie stron, anchor itp.
Działania osoby pozycjonującej serwis internetowy powinny sprawić, że po wpisaniu w wyszukiwarce pożądanego hasła(związanego z zawartością merytoryczną takiego serwisu), znajdzie się on na jak najwyższej pozycji na liście wyników otrzymanych przez wyszukiwarkę. Czołowe miejsca(1-5) na takiej liście zapewniają zdecydowanie większą liczbę odwiedzin, w przeciwieństwie do dalszych miejsc.
Wyszukiwarka internetowa jest serwisem indeksuje miliony stron firmowych, blogów, oraz treści multimedialnych w postaci grafiki i filmu. W celu odnalezienia zbioru interesujących adresów, należy w pasku wyszukiwania wprowadzić frazę jaką szukamy i czekać na rezultat. Co prawda pojęcie wyszukiwarki nie jest żadną nowością dla przeciętnego internauty, jednak przyszły pozycjoner stron internetowych powinien znać najbardziej wiodące wyszukiwarki, ponieważ klient może zażyczyć sobie aby pozycjonowana strona znalazła się nie tylko w serwisie Google, ale i w wyszukiwarce Bing bądź w serwisie YouTube, zawierającym olbrzymie ilości treści multimedialnej, co powoduje częstsze użycie wyszukiwarki tego popularnego serwisu z filmami. Na marginesie dodam, że proces pozycjonowania strony www/bloga trzeba zacząć inaczej, niż w przypadku pozycjonowania filmu umieszczonego w serwisach typu YouTube. Aby móc w pełni wykorzystać znane serwisy wyszukujące, należy założyć w nich konta, ponieważ pozycjoner ma dostęp do różnych statystyk i świeżych informacji.
Kolejnym pojęciem są wyniki organiczne. Doskonałym przykładem objaśniającym ten zwrot jest wyszukiwarka Google. Po wpisaniu popularnego hasła internauta otrzymuje 2 opcje. Na żółtym tle widnieją adresy stron wyróżnionych - aby dodać tam stronę należy uiścić opłatę za miejsce reklamowe. Poniżej na białym tle jest lista wyników organicznych i to w tym miejscu należy oczekiwać pozycjonowanej strony. Można także wykorzystać obie metody na wypromowanie strony co wiąże się z większym nakładem finansowym, ale też daje lepsze efekty w postaci dodatkowych odwiedzin.
Znając już podstawowe informacje o wyszukiwarkach, warto zastanowić się nad optymalizacją strony, bo od tego rozpoczyna się jej pozycjonowanie. W tym celu należy odnaleźć w sieci narzędzia wykazujące błędy na stronie. Przykładowymi błędami może być nadmierna liczba znaków w tytułach podstron, albo zbyt mała ilość tekstu na każdej podstronie. Trzeba zadbać też o rozmiary zdjęć i ich format, oraz o poprawny dobór znaczników w kodzie strony - w tym przypadku przydaje się podstawowa znajomość języka HTML.
Dalszym etapem jest zdobywanie odnośników do pozycjonowanej strony w dostępnych miejscach. Aby zdobyty link mógł dać pożądany efekt, tj. pozycję na dane słowo kluczowe w wyszukiwarkach, powinno się zastosować anchor. Jest to połączenie adresu strony ze słowem kluczowym przy zastosowaniu znaczników znanych z języka HTML. Przykład: <a href="adres strony">słowo klucz</a>. Mając przygotowany anchor trzeba go umiejętnie umieścić w opisie strony. Opis należy wykonać starannie, bo będzie on użyty podczas katalogowania stron. Jest to najłatwiejsza i z reguły podstawowa metoda zdobywania odnośników do pozycjonowanej witryny(określa się to także mianem linkowania).
Po przyswojeniu podstawowych informacji zawartych w tym artykule, z pewnością będziesz mógł zacząć amatorskie pozycjonowanie swojej własnej strony internetowej.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zdrowym stylu życia, wejdź na be-health.pl