Cytat:Interesy Google'a znowu kręcą się na najwyższych obrotach. W czwartym kwartale 2009 roku dochody firmy w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku wzrosły o 17 procent – do 6,67 miliarda dolarów (4,75 miliarda euro). Taką informację podali przedstawiciele koncernu w czwartek, po zakończeniu sesji giełdowej w USA. W dochody wliczona jest suma 1,72 miliarda dolarów przypadająca na Traffic Acquisition Cost (TAC), czyli wpływy, które Google przekazuje partnerom reklamowym.Zysk netto skoczył z 382 milionów do 1,97 miliarda dolarów. Rok temu na zyskach odbiły się miliardowe odpisy poczynione na rzecz innych firm internetowych. Teraz jednak koncern odnotowuje najwyższy zysk kwartalny i dochód w historii.
Dziennik "The Wall Street Journal" twierdzi, że firma przekroczyła oczekiwania analityków. Prezes Google'a – Eric Schmidt – mówił o nadzwyczajnym ostatnim kwartale 2009 roku, zwłaszcza że gospodarka dopiero zaczęła się rozkręcać. Kurs akcji koncernu wzrósł o ponad 4 procent i dzień na giełdzie zakończył się dla niego na plusie – wbrew branżowemu trendowi. Analityk z agencji Bloomberg uważa jednak, że wyniki są dobre, ale nie wystarczają do podniesienia kursu akcji.
W 2009 roku Google zarobił 6,5 miliarda dolarów, czyli o ponad 50 procent więcej niż w roku 2008. Interesy firmy przez pewien czas kulały na skutek kryzysu gospodarczego. Koncern czerpie dochody głównie z reklam związanych z wynikami wyszukiwania – ale sponsorowane odnośniki są klikane przez coraz mniejszy odsetek internautów. W ubiegłym roku Google ograniczał wydatki, ale teraz znowu przechodzi do ofensywy, mając w planach między innymi rozwijanie działalności w dziedzinie mobilnego Internetu.
W poprzednim kwartale koncern zarobił na własnych stronach 4,42 miliarda dolarów, czyli 66 procent całego rocznego dochodu (o 16 procent więcej niż przed rokiem). Zyski osiągane z reklamy na stronach partnerskich wzrosły o 21 procent do 2,04 miliarda dolarów. Udział dochodów uzyskanych poza granicami USA wzrósł z 50 do 53 procent. Liczba kliknięć odsyłaczy reklamowych (której Google jak zwykle nie podaje dokładnie) wzrosła w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku o 13 procent.
Źródło: Heise-Online.pl