22.09.2009, 14:02
Cytat: Adobe Flash Platform Services for Distribution (AFPSD) – tak nazywa się nowy serwis firmy Adobe uruchomiony w ramach większego programu sprzedaży usług działających w chmurze. Jest to serwis dystrybucyjny pozwalający rozpowszechniać programy dla komputerów biurkowych, urządzeń przenośnych (w tym z systemami Windows Mobile, Symbian S60 i iPhone OS) i sieci społecznościowych takich jak Facebook albo MySpace. Rozprowadzane oprogramowanie może być zarówno płatne, jak i darmowe, a Adobe dostarcza narzędzi analitycznych, służących do badania popularności aplikacji, uznania, jakie zyskała wśród różnych grup wiekowych, liczby pobrań z różnych regionów geograficznych itp.
AFPSD powstała we współpracy z firmą Gigya, specjalizującą się w usługach dystrybucyjnych. Z platformy można korzystać m.in. za pośrednictwem narzędzi Adobe Flash Professional, Dreamweaver i Flex/Flash Builder. Natomiast bazujący na środowisku AIR (Adobe Integrated Runtime) moduł Distribution Manager ułatwia dokonywanie analiz rozprowadzanych aplikacji pod kątem unikatowych użytkowników (Unique User), odwiedzin na stronie (Page Impressions) oraz liczby pobrań i czasu trwania instalacji.
Kolejnej usługi – Adobe Flash Platform Services for Social – należy się spodziewać jeszcze w bieżącym roku. Dzięki niej autorzy programów sieciowych połączą aplikacje Flasha pisane z myślą o sieciach społecznościowych (takich jak Facebook albo MySpace) z interfejsem programistycznym. W efekcie raz przygotowana aplikacja będzie działać we wszystkich obsługiwanych sieciach społecznościowych, a programista nie zostanie zmuszony do wgłębiania się w szczegóły interfejsu programistycznego (API) ani elementów architektury specyficznych dla każdej sieci z osobna.
Źródło: Heise-Online