28.11.2008, 17:12
Witam, kolejny tutorial mojego autorstwa, tzn. ten co teraz piszę.. xD Będzie miał za zadanie nauczyć wtapiać rendery, podam kilka sposobów na wtapianie postaci. Może się to sam przydać np. do robienia Sygnaturek
Wtapianie rendera za pomocą Smudge, w programie GIMP:
Więc zacznę od sposobu z którego sam najczęściej korzystam Jest nim Smudge (czyt. Smuż), ustawiamy dowolne wartości.. Jeżeli chcemy jakoś żywo i mocno wtopić postać, polecam zaznaczenie Drganie, z ustawieniami np. 80. I prędkość rozmazywania np. 36%.
Wtapianie rendera w programie PhotoShop jest takie same, szukamy narzędzia Smudge. Lub po prostu wciskamy klawisz ,,R''. A co dalej, wytłumaczyłem już powyżej
Wtapianie rendera za pomocą Brush'y, oraz C4d:
Kolejnymi sposobami wtopienia Renderów są np. Brush'e, oraz C4d...
Więc zacznę od wtapiania Brush'ami. Wtapianie Postaci za pomocą Brush'y/Pędzli, nie jest skomplikowane, tak samo jak za pomocą Smuża. Na początku wybieramy narzędzie Brush. Jakiego Brush'a użyjemy, to zależy od tematyki pracy, np. jeżeli robimy sygnaturkę z tematem STALKER, ustawiamy jakiś Soft Brush. Ponieważ one powinny najbardziej pasować, jeśli chodzi o rozmiar.. - to zależy od was, ja osobiście dał bym gdzieś tak z 0,20 px. co do krycia, także zależy to od waszego pomysłu. Tak jak w smużu możemy ustawić także drganie, ja osobiście dał bym max. 0,40 px.
Jeśli mamy już ustawione brush'e, czas wtopić naszą postać! Dajemy Brush'e np. po bokach rendera. Teraz można to lekko zesmużyć, aby nadać klimatu, oraz ładnego wyglądu.
Wtopienie Rendera za pomocą C4d jest trochę trudniejsze.. Wklejamy C4d które wg. Ciebie pasują do danej sygnaturki. Następnie bawimy się efektami. Przykładowo można dać na to jakieś fajne Światło, które także może pomóc przy wtopieniu. Ustawiamy jakiś tam tryb dla warstw z C4d, i tyle w szczególności powinno wystarczyć.
Czy wtopić tą sygnę ? Który sposób wybrać, itd.:
Nie każdą sygnaturkę trzeba wtapiać, nie które taki tego potrzebują, jednak w niektórych one jest zbędne. Czy wtopić tą pracę, czy też nie. Widać to chyba od razu, to zależy od tematyki, jak i sposobu wykonania.
Dobór sposobu wtopienia renderów jest raczej prosty.. Sygnatury z gier, anime, etc. raczej powinny mieć lekko wtopione rendery. Jednak czasami te wtopienie nie pasuje, bo to zależy od sposobu wykonania danej pracy.
Jednak napiszę pewną uwagę, radę, zachęcam do stosowania się do niej
Wtopienie sygnatur zrobionych ze stock'a często nie pasuje, jednak jeśli wybraliście tego typu technikę polecam wtopić za pomocą C4d, jednak tylko wklejając C4d przy renderze, i wymazująć gumką.
Skorowidz:
Smudge - Narzędzie które służy do rozmazywania danego elementu.
Gumka - Raczej wiadome.. Służy do wymazania np. brzydkich efementów np. C4d.
Brush - jest to narzędzie w języku polskim nazywane Pędzel.
Soft Brush - Okrągły pędzel, można nim np. zrobić świetliki..
C4d - render zrobiony w programie Cinema4d. Wykorzystać można go np. do Sygnaturek.
Tutorial opracowany przez maniekoo,
Tutorial jest objęty prawem autorskim.
Wtapianie rendera za pomocą Smudge, w programie GIMP:
Więc zacznę od sposobu z którego sam najczęściej korzystam Jest nim Smudge (czyt. Smuż), ustawiamy dowolne wartości.. Jeżeli chcemy jakoś żywo i mocno wtopić postać, polecam zaznaczenie Drganie, z ustawieniami np. 80. I prędkość rozmazywania np. 36%.
Wtapianie rendera w programie PhotoShop jest takie same, szukamy narzędzia Smudge. Lub po prostu wciskamy klawisz ,,R''. A co dalej, wytłumaczyłem już powyżej
Wtapianie rendera za pomocą Brush'y, oraz C4d:
Kolejnymi sposobami wtopienia Renderów są np. Brush'e, oraz C4d...
Więc zacznę od wtapiania Brush'ami. Wtapianie Postaci za pomocą Brush'y/Pędzli, nie jest skomplikowane, tak samo jak za pomocą Smuża. Na początku wybieramy narzędzie Brush. Jakiego Brush'a użyjemy, to zależy od tematyki pracy, np. jeżeli robimy sygnaturkę z tematem STALKER, ustawiamy jakiś Soft Brush. Ponieważ one powinny najbardziej pasować, jeśli chodzi o rozmiar.. - to zależy od was, ja osobiście dał bym gdzieś tak z 0,20 px. co do krycia, także zależy to od waszego pomysłu. Tak jak w smużu możemy ustawić także drganie, ja osobiście dał bym max. 0,40 px.
Jeśli mamy już ustawione brush'e, czas wtopić naszą postać! Dajemy Brush'e np. po bokach rendera. Teraz można to lekko zesmużyć, aby nadać klimatu, oraz ładnego wyglądu.
Wtopienie Rendera za pomocą C4d jest trochę trudniejsze.. Wklejamy C4d które wg. Ciebie pasują do danej sygnaturki. Następnie bawimy się efektami. Przykładowo można dać na to jakieś fajne Światło, które także może pomóc przy wtopieniu. Ustawiamy jakiś tam tryb dla warstw z C4d, i tyle w szczególności powinno wystarczyć.
Czy wtopić tą sygnę ? Który sposób wybrać, itd.:
Nie każdą sygnaturkę trzeba wtapiać, nie które taki tego potrzebują, jednak w niektórych one jest zbędne. Czy wtopić tą pracę, czy też nie. Widać to chyba od razu, to zależy od tematyki, jak i sposobu wykonania.
Dobór sposobu wtopienia renderów jest raczej prosty.. Sygnatury z gier, anime, etc. raczej powinny mieć lekko wtopione rendery. Jednak czasami te wtopienie nie pasuje, bo to zależy od sposobu wykonania danej pracy.
Jednak napiszę pewną uwagę, radę, zachęcam do stosowania się do niej
Wtopienie sygnatur zrobionych ze stock'a często nie pasuje, jednak jeśli wybraliście tego typu technikę polecam wtopić za pomocą C4d, jednak tylko wklejając C4d przy renderze, i wymazująć gumką.
Skorowidz:
Smudge - Narzędzie które służy do rozmazywania danego elementu.
Gumka - Raczej wiadome.. Służy do wymazania np. brzydkich efementów np. C4d.
Brush - jest to narzędzie w języku polskim nazywane Pędzel.
Soft Brush - Okrągły pędzel, można nim np. zrobić świetliki..
C4d - render zrobiony w programie Cinema4d. Wykorzystać można go np. do Sygnaturek.
Tutorial opracowany przez maniekoo,
Tutorial jest objęty prawem autorskim.